REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Ahad, 4 Ogos 2013

Papan Tanda Jalan Cacat


PAPAN TANDA JALAN CACAT

KOTA BHARU, KELANTAN:  Papan tanda jalan amat diperlukan di sesuatu laluan dan tempat untuk memaklumkan kepada pemandu kenderaan mahupun orang ramai agar perjalanan ke sesuatu tempat tidak tersesat jalan. Dalam masa yang sama untuk menunjukkan imej Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) agar sentiasa cakna tentangnya.

Namun, bagaimana jika terdapat papan tanda jalan yang diwujudkan di sesuatu kawasan dan laluan itu didapati telah cacat dan uzur apabila beberapa huruf yang tercatat di situ didapati telah tanggal? Ini menunjukkan pihak berkuasa yang menguruskan hal terbabit tidak peka apabila mereka membiarkannya begitu sahaja tanpa mengambil tindakan yang sewajarnya.

Sebuah papan tanda jalan yang dibina di Jalan Maju dekat sini didapati huruf yang tertulis di papan itu didapati telah tanggal, namun pihak berkuasa terbabit seperti tidak mengetahui tentang kecacatan tersebut.

Diminta pihak berkuasa berkenaan mengambil perhatian dan tindakan segera untuk memperbetulkan kecacatan itu atau menggantikannya dengan papan tanda jalan yang baru agar tidak menyakitkan mata yang memandangnya.


Tulisan yang dicatatkan didapati telah tanggal, akibatnya menjadi cacat.

Foto ini dirakam di Jalan Maju, Kota Bharu, Kelantan.

Teks dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan