REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Sabtu, 5 Oktober 2013

Papan Tanda Cacat


PAPAN TANDA CACAT

KOTA BHARU, KELANTAN:  TERDAPAT papan tanda arah jalan di bawah pentadbiran Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam ini yang didapati cacat tetapi tidak diberikan perhatian wajar terhadapnya.

Salah satu papan tanda yang didapati hilang huruf di pusat bandar ini ialah papan tanda arah laluan di Jalan Parit Dalam bersebelahan dengan Pasar Besar Siti Khadijah dekat Jalan Pintu Pong.
 
Jika papan tanda sedemikian tidak diberikan perhatian dan dibiarkan terbiar begitu, akan mencacatkan pandangan di mata pelancong asing. Walaupun pelancong asing tidak dapat membaca bahasa Melayu, namun jika dilihat keadaan perkataan dan huruf yang tertanggal itu menunjukkan masyarakat di negeri ini tidak cakna tentangnya dan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) seolah-olah gagal untuk menyempurnakan keadaan.
 
Dalam hubungan ini, diminta Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) seperti Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) serta Jabatan Kerja Raya (JKR) memberikan perhatian tentangnya dengan segera.
 

 
Foto ini dirakam di Jalan Parit Dalam, Kota Bharu, Kelantan pada 5.10.2013.
 
Teks dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan