REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Sabtu, 7 Mac 2015

Parit Roboh?



PARIT ROBOH?

WAKAF BAHARU, KELANTAN: Jalan berselekoh dan di bawahnya terdapat longkang atau perparitan memang membahayakan pengguna jalan raya, bukan sahaja kepada pemandu kereta, lebih-lebih lagi penunggang motosikal.

Pembinaan jalan raya seumpama ini memang tidak bersistem dan dibuat ala kadar semata-mata, selain besi penghadang yang digunakan mudah bengkok dan patah. Mangsa yang terlanggar akan tersandung ke situ dan akhirnya terjunam ke bawah.

Dalam hal ini, Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) seperti Majlis Daerah Tumpat (MDT) dan pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) di kawasan terbabit perlu peka dengan masalah jalan dan parit yang mudah roboh itu. Kalau setakat jalan itu tidak digunakan amat tidak menjadi masalah, namun kejadian mangsa yang terjunam ke dalam parit itu bukan cerita baharu. Namun, tiada pihak yang cuba ambil peduli tentangnya kerana tidak berkesempatan untuk meninjau jalan dan parit yang tidak bermutu.







Foto ini dirakam di Jalan Sekolah Rendah Islam Aman, Wakaf Baharu, Kelantan pada 7.3.2015.

Teks:
AZMI MOHD. SALLEH

Jurufoto:
MOHD. KAMAL IBRAHIM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan