REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Jumaat, 17 Julai 2015

Kesesakan Lalu Lintas Di Wakaf Che Yeh


KESESAKAN LALU LINTAS
DI WAKAF CHE YEH

KOTA BHARU, KELANTAN: Setiap kali musim perayaan khususnya hari raya aidilfitri, keadaan kesesakan jalan raya di Wakaf Che Yeh dekat sini menjadi kelaziman terutamanya menjelangnya jam 1.00 pagi.

Laluan yang dimaksudkan bermula dari Jalan Pasir Hor, Jalan Kuala Krai (dari arah Kadok), Jalan Kota Bharu-Pasir Mas dan laluan Wakaf Che Yeh ke Kota Bharu.

Kesesakan ini berpunca sikap segelintir pemandu yang tidak sabar dengan keadaan kerana pada pagi berkenaan mereka masih menumpukan aktiviti membeli-belah di lokasi itu yang menawarkan jualan biskut hari raya dengan harga yang murah selain tiadanya kawalan trafik menyebabkan pemandu-pemandu berkenaan menerjah lampu merah sehingga mengganggu laluan lain.

Kelemahan sistem kawalan trafik di lokasi berkenaan akan sering berlaku jika pihak berkuasa kawalan trafik tidak memberikan perhatian terhadapnya.




Teks dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan