REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Isnin, 15 Februari 2016

Anjing Berkeliaran Di La Hot Spring


ANJING BERKELIARAN DI LA HOT SPRING

BESUT, TERENGGANU: Kalau kucing berkeliaran ke sana ke mari, itu perkara biasa kerana kucing boleh disentuh. Selongkar tong sampah, kencing dan melepas merata-rata memang perkara biasa. Tetapi jika anjing dibiarkan berkeliaran memang tidak patut dan dianggap perkara luar biasa.

Seekor anjing bebas merayau-rayau di kawasan umum di Kolam Air Panas (La Hot Spring). Lagak anjing-anjing berkenaan dilihat seperti sedang mencari makanan yang tercicir. Dibimbangkan, anjing-anjing berkenaan kencing dan berak merata-rata. Paling dibimbangi jika anjing-anjing terbabit kencing atau berak dalam air di kolam itu juga siapa tahu?

Adakah anjing berkenaan mempunyai tuan atau pemiliknya? Jika mempunyai tuan, kenapa dibiarkan berkeliaran atau merayau-rayau di kawasan umum.

Dalam hal ini, pihak pengurusan La Hot Spring dan Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) diminta memberikan perhatian dengan segera.


Kelihatan seekor anjing berkeliaran dan merayau di kawasan umum, seolah-olah sedang mencari makanan yang tercicir.

Foto ini dirakam di La Hot Spring, Kampung La, Besut, Terengganu pada 15.2.2016.

Tulisan dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan