REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Sabtu, 25 Oktober 2014

Kedai Makan Murah


KEDAI MAKANAN MURAH

JERTEH, TERENGGANU: Lazimnya kini, kebanyakan kedai makan, restoran mahupun warung kebanyakan makanan yang digemari pelanggan telah naik harga akibat kenaikan harga minyak petrol dan barangan runcit yang lain.

Misalnya harga sebungkus nasi ikan (pagi) di Kota Bharu, harganya paling rendah ialah RM2-50. Malahan di sesetengah tempat harganya lebih dari itu untuk menunjukkan harganya telah meningkat. Namun, pengguna tidak mempedulikan tentang harganya kerana mahu atau tidak terpaksa juga membelinya.

Tetapi amat berbeza dengan Kedai Nasi Ayam yang terletak di tepi laluan umum Kampung Padang Luas, Jerteh, Terengganu itu. Walaupun dikatakan nasi ayam, namun kedai berkenaan turut juga menghidangkan masakan panas dengan harga paling rendah. Sebuah kedai makan yang perlu dicontohi oleh warung dan restoran yang lain.




Teks:
AZMI MOHD. SALLEH

Jurufoto:
MOHD. KAMAL IBRAHIM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan