REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Sabtu, 11 Oktober 2014

Natijah Longkang Tersumbat


NATIJAH LONGKANG TERSUMBAT

WAKAF BAHARU, KELANTAN: Longkang tersumbat tidak patut dibiarkan terus dengan keadaannya, jika tidak pastinya akan melimpahi jalan raya berdekatan. Hal seumpama ini telah berlaku beberapa kali di laluan umum Pasir Pekan ke Pasir Mas di Kampung Kutan Tengah setiap kali hujan turun dengan lebat dan secara berterusan. Natijahnya, air longkang itu kemudiannya memenuhi longkang terbabit lalu melimpahi jalan raya sehingga menyusahkan kawasan masjid, sekolah berdekatan dan orang ramai yang lalu lalang.

Siapakah yang berperanan dalam hal ini sama ada pihak Jabatan Parit dan Saliran (JPS) atau Majlis Daerah Tumpat (MDT) atau Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP)? Jika salah satu pihak tersenarai yang perlu menggalas tugas ini, masalah longkang berkenaan perlu diselesaikan dengan segera.
 





Keadaan longkang ini ketika kemarau. Jika hujan turun secara berterusan dan lebat, air dari longkang itu pasti melimpahi sehingga menenggelamkan jalan raya.

Foto ini dirakam di Kampung Kutan Tengah, Wakaf Baharu, Kelantan pada 11.10.2014.
 
Teks:
AZMI MOHD. SALLEH
 
Jurufoto:
MOHD. KAMAL IBRAHIM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan