REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Isnin, 21 September 2015

Papan tanda Sampah


PAPAN TANDA SAMPAH

KOTA BHARU, KELANTAN: Sikap kita tentang sampah memang agak pelik apatah lagi jika di sesuatu kawasan itu telah dipacakkan "papan tanda larangan membuang sampah". Ternyata segelintir di kalangan masyarakat kita menganggap papan tanda itu hanya sekadar batang-batang kayu sahaja. Apa yang ditulis itu agak tidak penting. Begitulah pandangan segelintir pembuat sampah yang hanya tahu membuang dan mencampakkan sampah tetapi tidak faham tentang papan tanda yang melarang pembuangan di kawasan terbabit. Minda masyarakat kita sebenarnya sudah terbalik, jika ada larangan membuang sampah, di situlah sampah penuh dilonggokkan.
 

Amat jelas dengan papan tanda larangan membuang sampah, tetapi di situlah sampah dibuang dan dilonggokkan seolah-olah larangan itu memberikan kebenaran untuk buang sampah.

 Foto ini dirakam di Kampung Lundang, Kota Bharu, Kelantan pada 19.9.2015.
 
Tulisan dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan