REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Sabtu, 26 September 2015

Program Komuniti Sihat, Perkasa Negara


PROGRAM KOMUNITI SIHAT, PERKASA NEGARA

KOTA BHARU, KELANTAN: Satu program dikenali "Program Komuniti sihat, Perkasa Negara (KOPSEN)" anjuran bersama Masjid Mukim Lundang, Kota Bharu dengan pihak Jabatan Kesihatan Kota Bharu telah berjaya dilaksanakan pada 19 September, 2015 lalu bermula jam 8.00 pagi dan berakhir kira-kira jam 12.00 tengah hari.
Antara para pesertanya terdiri daripada penduduk kariah/jemaah masjid (golongan pesara/veteran) serta ahli jawatankuasa masjid sendiri yang diketuai Imam Satu Masjid Mukim Lundang, Ustaz Shamsuddin Abdul Rahman (Ustaz Din). Turut serta dalam program jalan kaki kira-kira 10,000 langkah itu adalah kanak-kanak, remaja perempuan dan wanita yang bermula di perkarangan masjid dan berakhir dalam masjid tersebut.

Selepas itu, komuniti Kampung Lundang itu diberikan pemeriksaan kesihatan percuma oleh pihak Jabatan Kesihatan Kota Bharu. Wartawan HARIAN DETIK, Azmi Mohd. Salleh bersama anak bongsu telah turut serta dalam program komuniti ini dan sempat mendapat pemeriksaan secara percuma.

Sebahagian ahli jawatankuasa masjid, jemaah dan penduduk Kampung Lundang berkumpul di laman masjid untuk memulakan program jalan kaki 10,000 langkah.

Peserta jalan kaki melalui laluan bersebelahan masjid.








Wartawan HARIAN DETIK (baju merah) turut serta dalam program jalan kaki 10,000 langkah.


Orang ramai mendaftar di kaunter untuk pemeriksaan kesihatan percuma.




Wartawan HARIAN DETIK mendapat pemeriksaan kesihatan percuma.



Tonton Video:
1. Siar.TV: Siri 3http://siartv-3.blogspot.com
 

Tulisan dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan