REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Isnin, 11 Mac 2013

Sampah Berterbangan


SAMPAH BERTERBANGAN

KOTA BHARU, KELANTAN:  APAKAH benda hijau yang bergentayangan di bangunan terbabit. Ia merupakan bahan penutup bangunan ketika melakukan kerja-kerja pengubahsuaian dan penambahbaikan bangunan. Walau bagaimanapun, sepatutnya objek berkenaan tidak dibiarkan carik atau tertanggal dari tempatnya. Ini kerana, jika bahan berkenaan tertanggal apatah lagi sentiasa ditiup angin bahan itu akan berterbangan dan menghempap di kawasan terbabit, akhirnya menjadi sampah.
Pihak kontraktor yang melakukan penambahbaikan bangunan Lembaga Tabung Haji tersebut sepatutnya cakna dengan tidak membiarkan bahan terbabit putus yang akhirnya berterbangan ke merata tempat untuk mengelakkannya menjadi sampah terbuang yang mencemarkan pandangan dan pemandangan.



Foto ini dirakam di Jalan Doktor, Kota Bharu, Kelantan pada 11.3.2013.

Teks dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan