REAKTIF: Majalah Maya . Media Pencetus Dimensi Baharu . Memaparkan Berita Terkini . Komentar . Cetusan . Islamisasi . Politik . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmireaktif.blogspot.my . Penerbit/Editor: Azmi Mohd. Salleh

Ahad, 27 Julai 2014

Rezeki Tukang Gunting


REZEKI TUKANG GUNTING

PASIR MAS, KELANTAN: Tukang gunting juga begitu laris menerima pelanggan dan sememangnya. Binalah pondok atau kedai kecil-kecilan sekalipun, pelanggan yang ingin mendapatkan khidmat tukang-tukang gunting akan mencari mereka walaupun di kampung-kampung, bukan sahaja di bandar-bandar.
 
Paling penting adalah usaha ke arah itu seperti kata pepatah "hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih". Cuma yang berbeza dari segi bayaran khidmat amat berbeza di antara sebuah tempat dengan tempat yang lain, antara kampung dan bandar.

Namun, sebagai tukang gunting apabila dapat menyelesaikan tugas dan pelanggan berpuas hati khidmat yang diberikan itu adalah satu "kepuasan" kepada tukang-tukang gunting sekalipun bayaran yang dikenakan itu agak terlalu rendah.


Foto ini dirakam di Kampung To' Uban, Pasir Mas, Kelantan pada 26.7.2014.
 
Teks:
AZMI MOHD. SALLEH
 
Jurufoto:
MOHD. KAMAL IBRAHIM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan